Sunday, December 14, 2008

Tico Tico


Soms gebeuren er vreemde dingen op de Rancho. Dit vogeltje is een Tico Tico, ongeveer zo groot als een mus. Vanmorgen vloog er een de keuken binnen, na een hoop gefladder ging hij op de grond zitten en kon ik hem zo pakken. Ga ik naar buiten, zet het beestje op mijn hand en verwacht dat het wegvliegt. Na 5 minuten daar gestaan te hebben vond ik het welletjes en ging weer naar de pc. Hij heeft nog ruim een half uur over de tafel gewipt voordat hij uiteindelijk door de deur naar buiten vloog. Gedurende dat half uur is hij nog een paar keer voor me langs gegaan zonder ook maar enige angst te tonen. Erg vreemd, leuk, maar vreemd gedrag.

4 comments:

Anonymous said...

Da's nou echt een rare vogel :-)

Anonymous said...

hij lijkt zelfs op een mus Erik!

Anonymous said...

Ik heb een stel mezen die ook zo ongeveer handtam zijn, maar die voer ik dan ook dagelijks, als dit beestje spontaan zo tam is is het inderdaad een rare vogel.

Anonymous said...

Je was gewoon gezellig gezelschap!