Thursday, February 15, 2007

Waterpret




De waterleiding is gebarsten, altijd een pretje. Dat gebeurt een paar keer per jaar en meestal op dezelfde plek. Op de foto (klikken!) kun je goed zien hoe een waterleiding reparatie hier ondernomen wordt. Een arbeider heeft supervisie nodig, liefst veel supervisie. Vandaar dat de goede man niet echt opschiet want om de haverklap moet hij aan twee bazen uitleggen wat hij aan het doen is, een klus van een uur neemt zo al snel een halve dag in beslag. Ze zijn vanmorgen begonnen met de reparatie en ik heb nog steeds hoop dat ik vandaag nog voor het avondeten kan douchen. Daarvoor mag het niet gaan regenen, moeten er niet meer bazen bij komen en de reparatie niet te moeilijk zijn. Marina mag best tuinieren van de honden maar dan gaan ze wel mee, er lagen er twee maar terwijl ik de camera ging halen kwam er een auto langs en die moest natuurlijk onmiddelijk weggejaagd worden.

8 comments:

Anonymous said...

Kun je niet zelf een waterbron aanboren?

Anonymous said...

Voordeel is als het gaat regenen Erik, dat je dan wél kunt douchen, nl buiten:-)))

Frans54 said...

Nog een voordeel van dat land tov Nederland: hier had je dat douchen voorlopig wel helemaal kunnen vergeten, je moet al heel goed zoeken wil je binnen een week een loodgieter kunnen krijgen.

Petra said...

Een paar keer per jaar barst hij? Lijkt me heel vervelend! Oh, ik ben jaloers op Marina, in korte mouwen met lekker veel kleur om zich heen tuinieren! Ooit zal het hier ook weer er zo uitzien, lijkt op het moment onmogelijk, als ik naar de ijsvlakte buiten kijk.

Anonymous said...

Kan je het inmiddels niet zelf repareren? Je kunt eindeloos meekijken natuurlijk hoe of het moet.

Gonda said...

De hond heeft groot gelijk dat ie de auto weg joeg. Stel je voor dat er nog een derde baas bij zou komen!

Anonymous said...

Als het jaarlijks is doen ze het steeds verkeerd.
Wel goed voor de werkgelegenheid natuurlijk, en dan ook nog zoveel bazen.

Anonymous said...

Ach ik ben haast geneigd te zeggen; het is en blijft Brasil he. Neemt niet weg dat zulke dingen erg vervelend zijn. Zeker als ze vaker voorkomen. Je boft dat er uberhaupt werklui die berg op komen...
Is de reparatie inmiddels voltooid?