Sunday, December 17, 2006



Het is een beetje een zoekplaatje maar als je op de foto klikt kun je Marina net zien. De tuinman is nog niet "up to speed" dus heeft ze besloten hem een handje te helpen. Links onder kun je zien dat er ook hoognodig gesnoeid moet worden. Ook dit land begint nu aardig in de ban te raken van de kerst, ik blijf het vreemd vinden om aan kerstmis te denken terwijl de dagen steeds langer en warmer worden. Zo zaten we gistermiddag heerlijk te BBQ-en en konden we ook na zonsondergang nog goed buiten zitten. Nu wonen we toch al weer een paar jaar hier maar die tegengestelde seizoenen is iets waar ik nooit aan zal wennen, gevoelsmatig klopt het gewoon niet. Omdat we in de bergen wonen hebben we 's nachts ook een geweldige sterrenhemel maar ook die doet vreemd aan. Geen Grote of Kleine Beer, geen Poolster maar een hele hoop onbekende sterrenbeelden waarvan ik tot nu toe alleen het Zuiderkruis weet te vinden. En dan nog het feit dat hier het Noorden de zonnige kant is van het huis, geen wonder dat ze hier in Braziliƫ af en toe de kluts kwijt zijn.

12 comments:

Anonymous said...

Zo te zien houden de honden alles ook goed in de gaten. ;-)

Anonymous said...

je leeft helemaal in de omgekeerde wereld, dat heeft wel wat.

Hier wil het maar niet vriezen, dus hebben we alle dagen regen.

Anonymous said...

Ja hahaha........de honden zie ik wel liggen maar Marina kan ik in geen velden of wegen vinden.
Tuin blijft een plaatje of je nou nodig moet snoeien of niet. Prachtig.

Gaat goed hier he op blogspot?

Anonymous said...

Nou, ik kan hier ook verdwijnen op mijn dakterras hoor.....maar dat komt omdat het heel erg mistig is.

Anonymous said...

Tja ergens in de buurt van de honden zal Marina wel zijn.

Frans54 said...

Gevonden, blik van de doberman volgen helpt een hoop om in de goede richting te komen.
En ik denk dat die tuinman niet alleen even "up to speed"moet komen maar eerst ook moet leren hoe hij kan voorkomen dat hij verdwaalt.

Gonda said...

Lijkt mij ook vreemd om in de kerstsfeer te komen als het buiten warm is. Zelfs nu heb ik dat probleem een beetje: het is hier veel te warm voor de tijd van het jaar. Over een week is het al Kerst! Raar idee.

Petra said...

Het was hier vandaag 23 graden en inderdaad voelt dat niet Kerstachtig aan! Grappig zo'n andere sterrenhemel, lijkt me wel interessant om de verschillende constellaties te leren.

Anonymous said...

mooi hoe de honden toe kijken ook. bbq met kerst...ook lekker ;-)

Anonymous said...

wat een tuin zeg!!!!!
Erik ik moet elke keer alles invullen, is daar gen andere optie voor?

Anonymous said...

Wow wat een tuin. En wat leuk dat de honden, trouw dicht bij gaan liggen. Doet me denken daan vroeger, deden de honden van me ouders ook altijd bij me moeder. Hier (in het belse) is het al 3 dagen grijs, alhoewel het gisteren in Maastricht in de namiddag toch helder was. Geniet van de zomer, en stuur een beetje warmte door naar het noorden van Europa.

Unknown said...

Inmiddels gaat het zo te zien wel goed.

Overigens is Braziliƫ vandaag bij ons in het nieuws, en dan vooral de neiging bij vrouwen om hun leven in dienst te stellen van een kunstmatig schoonheidsideaal. Ik denk overigens dat dit langs jullie heen gaat.