Monday, December 11, 2006


Voorjaar, dat betekent broedtijd, dus ook op de Rancho wordt er driftig gewerkt aan de volgende generaties. Ik wist overigens niet dat spinnewebben een van de belangrijkste bouwmaterialen waren voor een kolibrie nest, daar kwam ik toevallig een paar dagen geleden achter. De nieuwe tuinman is inmiddels aan het werk, een aardige man met een kamertemperatuur IQ. We moeten alles heel rustig uitleggen en het liefst even voor doen voordat het werk een beetje op gang komt. Daar gaat nu even wat tijd in zitten maar met een beetje geluk gaat dan straks alles wel precies zo als het moet. Het is een doodgoede vent van heel eenvoudige afkomst die tot nu toe niet erg veel geluk in het leven heeft gehad, is nooit naar school geweest en jarenlang uitgebuit door verschillende werkgevers. Ik hoop echt dat hij zijn draai hier kan vinden al ben ik bang dat het even zal duren. Een van de eerste dingen die we mensen die hier werken duidelijk maken is dat onze honden voor ons erg belangrijk zijn. In de meeste Brazilïaanse huizen is weliswaar een hond te vinden maar die worden meestal niet bijster goed behandeld. Zo drukte ik de tuinman op het hart dat hij er op moet letten dat de poort altijd dicht is zodat de honden niet achter voorbij komende auto's aan kunnen rennen. Zo gezegd zo gedaan en hij ging meteen de poort dicht doen, met Simba aan de buitenkant. Het zal even duren maar we komen er wel hoop ik.

18 comments:

Frans54 said...

Ook het nieuwe log zal net als de nieuwe tuinman wel even wennen zijn. Dat laatste wordt zo te horen een kwestie van veel aanschouwelijk onderwijs, maar uiteindelijk komt het vast wel goed.

Erik said...

@Frans, het is inderdaad even wennen maar het bevalt me een stuk beter. Nu nog even uitzoeken hoe ik log titels krijg in plaats van een stuk tekst.

Anonymous said...

Ik heb je blog meteen maar een plaatsje in de favorieten gegeven. Je mooie foto's zijn altijd de moeite waard en de verhaaltjes altijd even prachtig! Die opmerking over het IQ ga ik onthouden ;-) Veel succes met bloggen en sterkte met de tuinman!

Anonymous said...

Whahaha........Simba aan de buitenkant. Heerlijk, wat zal jij gezucht hebben. :-)

Anonymous said...

Succes bij blogger, ik hoop dat het hier beter gaat, hoewel ook Blogger wel eens langzaam is, en er soms helemaal uit ligt...

Anonymous said...

Hallo Erik, ook weer prima. Ik pas de link bij mij uiteraard zo snel mogelijk aan en daarna gaan we gewoon weer verder met de geit. Succes in elk geval!

Anonymous said...

ach, wat een lieve opmerking over 's mans iq. bij ons heet zo iemand een regilio tuur, maar dit is veel aardiger. doet me trouwens denken aan de manier waarop ik mijn gewicht omschrijf; qua radio zit ik nog steeds in de popzenders. (gelukkig ben ik groot)

Anonymous said...

Ziet er wel mooi uit, Erik.

Anonymous said...

Proesssssst, ik kan me je gezicht een beetje voorstellen toen de tuinman het hek sloot. Mooie blog weer, ik blijf je dus nog even stiekem volgen.

Anonymous said...

Die tuinman maakt meteen al minpunten, maar je zal hem wel goed bijsturen!

En hier nu maar verder loggen!

Petra said...

Welkom bij Blogger/Blogspot. Ik zit "hier" al jaren en heb er geen klachten over. Goede customer service ook. En een interessant log, dat je schreef!

Anonymous said...

Dus toch weer iemand gevonden. Zal vast wel goed komen met hem ;-)

Ziet er mooi uit hier Erik, zal de link even aanpassen.

Anonymous said...

Fijn dat je een nieuwe tuinman hebt. Ook mijn impregada kan niet lezen of schrijven, heeft een reeks kinderen (eerste al op zeer jonge leeftijd) en is door het leven 'getekend'.... maar goudeerlijk. En net wat je schrijft, wat extra tijd en energie instoppen en dan komt het zker goed.
Ik zal de link op mijn site aanpassen.
Tot over een paar weken.

Anonymous said...

Hallo Erik,
Ik zie het helemaal voor me...haha. Het komt ooit wel een keer goed met dat land!

Mooie blog! Ik kom af en toe eens gluren en genieten van je verhaaltjes.

Anonymous said...

Ik ken de blogger in beta nog niet dus weet niet hoe het daar werkt, in de oude blogger staat boven het veld waarin je de tekst intypt een kleiner veld waarin je de titel invoert. Maar kan ook zijn dat je eerst in de tempplate moet zetten dat hij een post moet beginnen met de blogtitle (in de tempplate die ik als basis gebruik stond dat er standaard al in)

(cookie zoek, weet password niet uit het hoofd dus ik doe het maar even "anonymous")
Frans54

René said...

Ziet er mooi uit, blogger bevalt mij goed. Hoop jou ook, de link is al aangepast.

Anonymous said...

hé, mooi weblog, moet ik je link weer veranderen joh!:-))))

Anonymous said...

Ik heb de pagina bron eens doorgenomen en wat me opvalt is dat in 'head' wel bij variables een item 'Post Title Color' staat maar dat bij de beschrijving van de post wel beschrijvingen voorkomen voor date-header, post, post footer e.d. maar dat ik daar geen item Post Title tegenkom. Hetzelfde geldt verderop bij 'body': bij de beschrijving van de post kom ik ook geen item Post Title tegen.

De logtitel schijnt in de door jou gekozen tempplate niet gebruikt te worden. Het lijkt mij vrij bewerkelijk om deze er alsnog in te krijgen. Misschien is de simpelste oplossing een vergelijkbare tempplate uit te zoeken waarin de titels wel gebruikt worden (moet in de voorbeelden van de tempplates toch simpel te zien zijn)

De logjes zullen daardoor niet aangetast worden, wel kan het zijn dat je dan de linkjes b.v. opnieuw in moet voeren. (overigens: voor je met de tempplate gaat stoeien is het verstandig om eerst de hele tempplate naar een word document te copypasten zodat je als het helemaal mis mocht gaan snel terug kunt naar hoe het was (en voor je een tempplate wijziging opslaat altijd eerst even preview bekijken, dat voorkomt dat je jezelf extra werk op de hals haalt: op dat moment kun je het nog simpel herstellen door voor "delete changes"te kiezen waarna je direct weer terug bij af/de oorspronkelijke tempplate bent)

Dit soort problemen die ik op het forum constant langs zie komen is voor mij de reden voorlopig nog niet op de beta versie over te stappen, daardoor kan ik er helaas ook niet dieper in duiken door b.v. tempplates te vergelijken.