Monday, January 08, 2007



Dit is Michou, ze is een paar dagen te gast op de Rancho met haar ouders Sally en Rob en haar broer Mats. Haar lievelingsmaal is Pizza en vanavond krijgt ze een hele lekkere. Waarom? Ze heeft me geweldig geholpen vandaag. Onze hond Simba had vanmorgen een stekelvarken te pakken met als gevolg een hele snuit en bek vol stekels. Ze is meegegaan naar de dierenarts en heeft toegekeken hoe de stekels verwijderd werden, een bloederig en zeer pijnlijk gebeuren. De hond was onder narcose gebracht maar zelfs onder narcose zijn we ruim 1,5 uur bezig geweest, na de operatie zijn we een nog groggy hond naar huis gereden. Omdat Simba niet kon staan en erg van streek was toen hij uit de narcose kwam is Michou achterin de open bak van de auto gaan zitten om de hond te helpen en gerust te stellen. Hoewel ze de hond niet goed kent straalde ze zoveel rust en vertrouwen uit dat de hond zich veilig voelde en tot rust kwam. Een heel koelbloedige en dappere meid die zich zonder aarzelen ontfermde over een vreemde (en hele grote) hond. Ik ben haar erg dankbaar, ze mag zo lang blijven als ze wil en zoveel pizza eten als ze opkan.

18 comments:

Anonymous said...

Als ik haar was, dan plaatste ik mijn bestellingen alvast tot aan oud en nieuw. :-)

Anonymous said...

Mooi verhaal Erik, leuke meid ook. Deze dame moet je inderdaad koesteren... :-)
Goed schoonhouden die wondjes van Sim dan maar he.

ps, vroeg me overigens ook af of alles goed gaat bij jullie, want Tom zegt dat het zo'n noodweer is bij je in de buurt. Verkeerd geïnformeerd misschien...?

Erik said...

Het is hier inderdaad noodweer geweest, tientallen mensen zijn omgekomen bij aardverschuivingen. Gelukkig staat ons huis wat dat betreft op een veilige plek, er kan hier hoogstens een grote steen van de berg af donderen. :)

Anonymous said...

Poxa... gostei mais qdo vc escreveu em inglês... =/
Beijos!

Anonymous said...

Haha, pfoe en da's meteen een best steentje! Dan heb je 't ook wel meteen gehad... ! :-S

In ieder geval wel fijn te horen/lezen dat jullie verschoond zijn gebleven van de ellende...

Gr, Cat (moet nog even uitvinden hoe ik hier onder mijn naam kan reageren)

Anonymous said...

zo, arme hond, die maakt wat mee zeg!

Petra said...

Ten eerste: ach arme hond, dat moet heel pijnlijk zijn geweest!

Ten tweede: wat leuk, dat Sally en familie bij jullie op bezoek zijn!

Anonymous said...

Wat leuk dat Sally er is met haar gezin doe haar de hartelijke groeten. En Michou heeft zeker een pizza verdiend na deze hele koelbloedige daad.

Gonda said...

Arme Simba... Zou ze er wat van geleerd hebben? Voor haar geen stekelvarken-menu meer ;-)
Die pizza maak je zeker zelf? Ik vermoed niet dat er bij jullie een afhaalpizzeria in de buurt is :-)

Anonymous said...

Ik heb wel 50 weblogs bezocht om jou site te vinden. Ik was bang dat je in de problemen was gekomen met de overstromingen die in jou gebied voorkomen. Ik lees er niets over, dus god zij dank is het jou voorbij gegaan.
Ik wens je nog alle goeds in 2007

quidam

Anonymous said...

ik las bij de reakties dat het jullie bespaart is gebleven!

Anonymous said...

Zie je wel, niks mis met de jeugd van tegenwoordig! En beterschap voor de hond.

Anonymous said...

Sjesus wat een kneuter die Simba. Hoop dat alles weer helemaal goed komt. Heb je van haar geen foto gemaakt met die toet vol stekels?

Fijn dat aan jullie casa alle rampspoed voorbij is gegaan.

Anonymous said...

Nou, van zo'n meid word je toch vanzelf rustig....?

Anonymous said...

Hallo Erik, als je dit leest is het me gelukt om te reageren.

Dat laatste logje was ontroerend mooi. Moet een bijzonder meisje zijn.

Komen er ook nog grote foto's op deze weblog. Dat vond ik aan de andere weblog (die toch zo slecht nog niet is) juist zo sfeervol. Deze is tot nu toe wat donker.

Groetjes Willem

Anonymous said...

@plato: klik eens op dat meisje.

Anonymous said...

Geklikt. Prachtig kopje. Om zo na te schilderen (als ik dat kon).

Is blogspot moeilijk? Ik hoor daar verschillende verhalen over. Soms wil ik ook wel overstappen maar conservatisme houdt me tegen. Ik kan wel niet alles met weblog maar ik kan tenminste logjes maken.

Wie heeft er advies?

Anonymous said...

Wat een ode aan Michou. Ik zal de commentaren maar niet aan haar laten lezen want dan gaat ze nog naast haar schoenen lopen. Maar ik ben blij dat alles weer goed gaat met Simba, want hij zag er niet uit. Dat beestje heeft veel pijn geleden en het ging eventjes niet zo best met hem.
Trouwens geweldige mooie honden hebben jullie.